Conjoint on analyysipaketti, jolla analysoit helposti asiakkaasi mieltymyksiä eri tuotteiden ominaisuuksien suhteen. Esimerkiksi ‘Kuinka tärkeitä tuotteen hinta ja ympäristöystävällisyys itse asiassa ovatkaan?’
Kun halutaan tietää esim.
- Mitkä tuotteen ominaisuudet, piirteet tai palvelut tuottavat ostopäätöksen?
- Mitkä ominaisuudet yhdessä tuovat parhaan tuloksen?
- Mikä markkinasegmentti on kiinnostunein tuotteesta?
- Millainen viesti vetoaa parhaiten juuri tähän asiakasryhmään?
SPSS Statistics Conjoint sisältää:
- Orthogonaalisen design – menetelmän (Orthoplan)
- Plancards – korttien tuottaminen suoraan siirrettäväksi esim. Wordiin jatkokäsiteltäväksi
- Conjoint analyysin (3 simulointimenetelmää)
- Max utility
- Bradley-Terry-Luce (BTL)
- Logit